Deze week nemen we een kijkje in het hoofdkantoor van Nike in Londen. Nike wilde graag dat haar rijke geschiedenis tot leven zou komen in het vernieuwde Londense kantoor. Een mooi, visueel en kleurrijk interieur was het uitgangspunt. Om dit te realiseren werd de hulp van het creatieve reclamebureau Rosie Lee ingeschakeld.
“Rosie Lee is gespecialiseerd in het tot leven wekken van creatieve ideeën van bedrijven en merken.”
Inspirerende eenheid, verdeeld over drie kantoorverdiepingen
Het idee achter de nieuwe inrichting was om elke verdieping een typisch Nike-thema te geven. Uiteindelijk viel de keuze op de thema’s Nike Jordan, Nike Mercurial en Nike Air Max 180. En zo heeft elke verdieping haar eigen typische kleuren en beelden, maar delen de verdiepingen dezelfde inspirerende entiteit.
Graphics voor dezelfde en juiste sfeer
Om de juiste sfeer en eenheid te creëren, is er voor gekozen om door het hele gebouw de meest bijzondere graphics en illustraties te verwerken. Hiervoor zijn de beste kunstenaars en illustratoren van Londen ingehuurd, die allen gebruik maakten van klassieke, trendsettende Nike-campagnes. De tekeningen zijn werkelijk overal in verwerkt: van de muren en plafonds tot de ramen en zelfs meubels.
“De levendige en vooral visuele werkruimte inspireert het personeel als zij nieuwe iconische Nike-campagnes ontwikkelen.”
Frisse werkomgeving met een warme uitstraling
Om de gemeenschappelijke ruimten een wat warmere uitstraling te geven, zijn daar meubels van oud sloophout geplaatst. Ook de receptie heeft een ‘eigen’ uitstraling gekregen. Net als de recepties van andere kantoren van Nike, staat ook deze receptie in het teken van de stad waar het kantoor zich bevindt. Daarom bevat deze receptie allerlei illustraties van typisch Londense gebouwen, monumenten en symbolen.
Bekijk de video voor meer impressies van het kantoor en om te zien hoe Rosie Lee ter werk is gegaan: