Privacybeleid
We doen er alles aan om jouw privégegevens ook écht privé te houden. Dit privacybeleid geeft aan welke gegevens we van jou verzamelen en hoe we hier gebruik van maken. Ook lees je wat je rechten zijn, wie toegang heeft tot de data en hoe lang we bepaalde gegevens bewaren.
Het gebruik van gegevens
In sommige gevallen gebruiken we je gegevens op ‘juridische gronden’. We hebben dan gegevens van je nodig vanwege afspraken tussen jou en Woonhome. Namelijk:
Om je (meer) informatie op te sturen over een product of dienst;
Wanneer je e-mail of andere berichten naar ons stuurt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij je naar jouw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk jouw vragen te verwerken en jouw verzoeken te beantwoorden.
Om facturen te betalen of te versturen (voornamelijk voor bedrijven);
Om aan de koopovereenkomst te voldoen hebben we jouw bedrijfsnaam, BTW-nummer en rekeningnummer nodig. Het sturen en ontvangen van facturen gaat meestal digitaal. We hebben dus ook je e-mailadres nodig.
Soms hebben we ook interessante en aanvullende diensten en aanbiedingen. Ook deze sturen we je via de e-mail. Je kunt je hiervoor afmelden.
Verder willen we met Woonhome jou een optimale en persoonlijke service bieden. Daarom gebruiken we je gegevens ook bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dit geldt voor:
Je account op Woonhome
Wanneer je jezelf aanmeldt voor Woonhome, vragen we je om persoonsgegevens te verstrekken: naam, e-mailadres, provincie en woonplaats. Deze gegevens gebruiken we om onze diensten uit te kunnen voeren. Bijvoorbeeld voor het plaatsen van productadvertenties. Bij het aanmaken van je account geef je expliciet toestemming voor het versturen van aanvullende informatie over de diensten en producten van Woonhome.
Plaats je productadvertenties, dan kunnen mensen jouw opgegeven gegevens zoals (profiel)naam, profielfoto, provincie en woonplaats inzien. Ook kunnen zij jou een bericht sturen wanneer ze interesse hebben in jouw aangeboden product. We delen geen contactgegevens!
Social media
Je kan met je Facebook- of Twitteraccount inloggen op Woonhome. Zo hoef je niet nóg een account aan te maken. Wel zo makkelijk. Log je voor het eerst in? Dan vragen we je toestemming om je publieke Facebook- of Twitterprofiel in te zien. Dit zijn alle gegevens die jij volgens deze Social Media op ‘publiek’ hebt staan, zoals je naam, profielfoto en woonplaats. In sommige gevallen vragen we je om je e-mailadres toe te voegen, zodat mensen kunnen reageren op jouw advertenties. Natuurlijk zullen we nooit een bericht op je tijdlijn plaatsen of iets naar je vrienden sturen.
Je kunt jouw Facebook- of Twittergegevens ook loskoppelen via de platforms. Kom je er niet uit? Neem contact op met ons op. We helpen graag!
Nieuwsbrief- en e-mailcommunicatie
We versturen regelmatig nieuwsbrieven en e-mails met aanbiedingen, tips en trends. Die versturen we op basis van je accountinstellingen, zoals de functie woontips. Voor het versturen van nieuwsbrieven en e-mails vragen we eerst jouw toestemming.
Ook kun je je heel eenvoudig afmelden voor onze nieuwsbrief. Onderaan iedere e-mailnieuwsbrief en andere mailings staat een link waarmee je jezelf kunt afmelden.
Reageer je op een advertenties met onze berichtfunctie, dan vragen we je om je e-mailadres in te vullen. Zo kan de ontvanger van jouw bericht jou terugmailen.
Toestemming en gebruik van informatie van Woonhome
Persoonsgegevens van andere gebruikers mag je uitsluitend gebruiken voor reacties op een bepaalde plaatsing. Het is (natuurlijk) niet toegestaan om spam te versturen of om persoonsgegevens te verzamelen. Als wij klachten ontvangen over dergelijke berichten, kunnen wij jouw gebruik van onze dienst beperken of stopzetten. Als we fraude vermoeden, kunnen we onder wettelijke verplichting je gegevens gebruiken.
Bekijk ook onze huisregels
Toegang tot je gegevens
Natuurlijk heb je zelf toegang tot je eigen gegevens. Alleen webpartners en IT-dienstverleners kunnen middels toestemming bij jouw gegevens. Zij zorgen dat alle data veilig en netjes zijn opgeslagen. En dat je jouw gegevens kunt wijzigen of verwijderen.
Partijen voor analyses en communicatie, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus helpen ons op basis van bepaalde gegevens om:
- De website verder te ontwikkelingen;
- Nieuwe producten en diensten aan te bieden;
- Marktonderzoek te doen;
- Te communiceren.
Deze partijen mogen de gegevens alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Woonhome. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Lees meer in ons cookiebeleid of het privacybeleid van deze partijen.
Jouw gegevens zullen we op geen enkele manier beschikbaar stellen aan derden. We lenen, verhuren of verkopen nooit gegevens of maken deze op een andere manier openbaar. In verdachte situaties zijn we wel verplicht om gegevens te delen met overheidsinstanties.
Waar staan jouw gegevens opgeslagen?
We slaan je gegevens op in verschillende databases. Deze staan voornamelijk in Nederland of de Europese Unie. In uitzonderlijke gevallen worden klantgegevens doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen om de systemen te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik . Hiervoor nemen we passende, technische en organisatorische maatregelen. Ook houden we rekening met de stand van de techniek.
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages.
Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen.
Factuur en betaalgegevens
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur- en betaalgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
Je account op Woonhome
Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Nieuwsbrief- en e-mailcommunicatie
Jouw toestemming voor nieuwsbrief en e-mailcommunicatie bewaren we 7 jaar lang. Als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek.
Andere gegevens
Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen en te melden bewaren we zo lang als nodig.
Jouw rechten: persoonsgegevens inzien, wijzigen of verwijderen
Je hebt altijd de mogelijkheid tot het inzien, veranderen of verwijderen van alle persoonlijke informatie en gegevens die aan ons zijn verstrekt. Op verzoek halen we jou uit het bestand. Dit kun je doen door contact met ons op te nemen. Ook kun je via ‘Mijn profiel’ jouw persoonsgegevens aanpassen.
Contact met Woonhome
Heb je vragen of opmerkingen over dit privacybeleid? Neem dan contact met ons op via onderstaande mogelijkheden.
Woonhome
Nootmuskaatweg 6
3541 ST Utrecht
E-mailadres: info@woonhome.nl
Telefoonnummer: 06 25 33 68 33
Verantwoordelijk voor de gegevens
Woonhome
Nootmuskaatweg 6
3541 ST Utrecht
kvk-nummer: 56334699
btw-identificatienummer: 852078432B01
Wijzigen van dit privacybeleid
Dit privacybeleid is van toepassing op de diensten van Woonhome en op onze website. Door hier gebruik van te maken geef je aan het privacybeleid te accepteren. Woonhome houdt zich het recht voor dit privacybeleid aan te passen. Het is daarom raadzaam om regelmatig onze privacyverklaring te raadplegen.
Deze pagina is voor het laatst aangepast op 15 februari 2022.