Het belang van interieuradvies bij de verkoop van je huis
30 mei 2019
Door Woonhome.nl
De verkoop van je woning introduceert een nieuwe fase in je leven. Met een beetje geluk kun jij jouw woning voor meerwaarde verkopen en vervolgens door naar het volgende hoofdstuk. Maar voordat het zo ver is moet je eerst kijken hoe jij je woning het beste in de markt kunt zetten. Met een verkoopkans berekening ontdek je hoeveel potentiële kopers er op zoek zijn naar jouw woning (bron: Van ‘t Hof); essentiële informatie wanneer het gaat om de uiteindelijke verkoop. Het kan namelijk zomaar zijn dat er nog wat veranderingen nodig zijn om de woning daadwerkelijk voor een goede prijs in de markt te zetten. Een makkelijke manier om dit te doen, is door jezelf te laten adviseren op het gebied van je interieur.
Wat is verkoopstyling?
Verkoopstyling is een ander woord voor het interieuradvies dat jij van een makelaar krijgt bij de verkoop van je woning. Want hoewel jij je woning misschien ontzettend mooi vindt en helemaal wild wordt van je inrichting, betekent dit nog niet dat de kopers er ook zo over denken. Dit is waar verkoopstyling om de hoek komt kijken. Een specialist richt jouw woning op zo’n manier in dat deze wellicht sneller en voor een meer relevante prijs verkocht wordt.
De voordelen van interieuradvies
Dit interieuradvies brengt natuurlijk allerlei voordelen met zich mee. Een expert neemt een kijkje in jouw woning en adviseert jou over de stappen die te nemen zijn om jouw woning aantrekkelijker te maken voor mogelijke kopers. Je krijgt een objectieve mening en kan er op deze manier voor zorgen dat jouw woning in no-time verkoopklaar is. Niet alleen je woning, maar ook de buitenkant van je woning en andere buitenruimtes kunnen verkoopklaar worden gemaakt. Het enige doel is de verkoop van jouw woning voor een goede verkoopprijs.
Het belang van interieuradvies
Steeds meer verkopers en makelaars schakelen de hulp van een expert in om de woning optimaal te presenteren. Want eerlijk is eerlijk; jij bent ook sneller overtuigd van een woning waar jij jezelf in ziet wonen, dan een woning waar je jezelf niet prettig in voelt. Deze verkoopstyling zorgt ervoor dat jouw huis niet alleen aantrekkelijk wordt ingericht, maar ook bij de smaken en stijlen van een zo breed mogelijk publiek past. Dit geeft potentiële kopers direct een goed gevoel wanneer ze jouw woning binnenstappen, waardoor ze makkelijker verliefd kunnen worden. Resultaat? Jij hebt die woning een stuk sneller verkocht!